Obyčejně Silvestr neslavím. Připadá mi totiž, že na tom, že jsme zase o rok starší není co oslavovat a navíc mám panickou hrůzu z rachejtlí, petard a jiných pyrotechnických vymožeností, v nichž vidím smrtící nástroj. Letošní Silvestr jsem se ovšem rozhodla strávit jinak než s vlašákem a Karlem Gottem.
Krátce po poledni posledního dne roku 2014 přijela do Vídně má kamarádka Kika, a to novým skvostem Českých drah v podobě Railjetu, na neméně skvostné hlavní nádraží (a znovu využívám příležitosti, abych apelovala na brněnské zastupitele, kteří všichni pochopitelně čtou můj blog, aby s tím brněnským nádražím urychleně něco udělali).
Nejdříve jsme se vydaly do centra města, kde byla již od brzkých odpoledních hodin zábava v plném proudu. Srdcem Vídně se totiž každoročně táhne takzvaný Silvesterpfad, tedy stezka sestávající ze stánků s občerstvením a pódií, na nichž se střídají nejrůznější kapely a DJové. Centrum města se tedy promění v jeden velký večírek, na kterém tančí děti, dospělí i důchodci. Poté, co jsme prošly celou trasu a dostatečně vymrzly, odebraly jsme se do jedné z poboček sítě kaváren Aida, kde jsme si zvedly hladinu kofeinu a sacharózy.
Poté jsme zavítaly do Haus der Musik, tedy muzea hudby, kam byl v tento den volný vstup. Zde jsme navštívily expozici věnovanou slavným skladatelům spojeným s Vídní, kde jsme se dozvěděly něco více o životě a díle Mozarta, Beethovena, Mahlera a mnoha dalších komponistů. V další části výstavy jsme si mohly poslechnout, jak zní dopravní špička na Broadwayi či jaké zvuky vydává roj meteoritů. V jedné z místností byla zřízena imitace zvuků, které slyší dítě v děloze. Upřímně řečeno nechápu, jak jsem mohla tak znepokojivé zvuky vydržet poslouchat celých devět měsíců. Největší atrakcí muzea hudby je však možnost vyzkoušet si dirigovat slavné Vídeňské filharmoniky. V jedné z místnosti se totiž nachází obrazovka, na níž se promítá orchestr hrající Na krásném modrém Dunaji či Radeckého marš. Návštěvníci si můžou stoupnout na stupínek a pomocí taktovky, která snímá pohyby rukou, dirigovat celý ansámbl. Pokud se muzikantům dirigentovo počínání nelíbí, přestanou hrát a pěkně mu to vytmaví.
Poté, co jsme se krátce občerstvily, vydaly jsme se do víru velkoměsta znovu, tentokrát v doprovodu celé hordy spolubydlících z kolejí. Ještě před půlnocí jsme se však s Kikou od skupiny oddělily, jelikož jsme považovaly za nemožné dostat se během dvaceti minut na ohňostroj do Prateru, kam chtěli jít všichni ostatní, vzhledem k tomu, že nám kvůli obrovskému množství lidí trvalo pět minut jen přejít přes Stephansplatz. S Kikou jsme se tedy odebraly na Rathausplatz, kde se konal další ohňostroj. Díky mému jedinečnému orientačnímu smyslu se nám podařilo dostavit se k radnici přesně ve 23:59 a být svědky velkolepého ohňostroje. Poté jsme se přemístily na Graben, kde se konala open air diskotéka, na níž se hrála hudba nejrůznějších žánrů (od rokenrolu přes sambu až po valčík) a které se účastnila pestrá paleta tanečníků včetně skupiny přiopilých Rusů, z nichž jeden využil lampu veřejného osvětlení jakožto striptérskou tyč, avšak nedostal se dál než k odhození beranice a rozepnutí kabátu. Vzhledem ke stále se zvyšující koncentraci úlisných slizounů jsme byly nuceny taneční parket předčasně opustit a vydat se zpět přes Herbert-von-Karajan-Platz, kde se pro změnu konalo "opern air", přičemž se na obrazovku před budovu opery promítal přímý přenos operety Netopýr.
Tak to muselo být vynikající! Mimochodem, právě jsem konečně vyzkoumal, jak je možno přidat komentář - je třeba komentovat jako Anonymní, nekliknout na Publikovat, ale na Náhled, potom už jen Dokázat, že nejsem Robot a je to.
OdpovědětVymazat